lunes, 4 de mayo de 2020

1ºC - Lunes, 4 de mayo de 2020.

¡Buenos días!



John William Waterhouse - “Circe invidiosa” (1892, óleo sobre lienzo, 180 x 87 cm, Art Gallery of South Australia, Adelaide)


Hoy trabajaremos la lectura comprensiva


Recordad que debéis buscar las palabras que no entendáis. Lo mejor es que utilicéis un diccionario que tengáis en casa, pero si no fuese posible podéis acceder al este enlace del Diccionario de la lengua española.

Plazo de entrega: Semana del 4 - 10 de mayo.

1.- Lectura comprensiva del texto.



2.- Realiza las siguientes actividades relacionadas con el texto.


¡Feliz lunes!



FP Básica I - Semana 4-8 mayo de 2020.

Bo día!


Autorretrato. Joaquín Sorolla. 1909.

A pintura é un medio de comunicación visual. Trátase dunha das actividades humanas máis antigas, xa que aparece antes que a escritura. 

A arte pictórica tivo unha gran evolución e diferéncianse diferentes estilos e épocas como a pintura prehistórica, a  pintura medieval, a renacentista e barroca, a pintura moderna e a pintura contemporánea.

Exercicio: Imos analizar catro pinturas. Buscaremos información dos seguintes cadros para redactar un texto descritivo de cada un deles.


1.- Observar e describir.

   O primeiro que debemos facer é observar a pintura e describir a escena que estamos a presenciar. Axudarannos estas preguntas:

    Que representa a obra?

  Que elementos podemos ver? Animais, persoas, paisaxes…?

    Que simboloxía teñen?

    Quenes son os personaxes representados?

    Como van vestidos e que atributos levan?

    Existe un personaxe principal?

    Estas cuestións poden ser fáciles de responder a primeira ollada pero hai moitos detalles que nos perdemos nun só visionado. Quizá non recoñeces ao personaxe ou personaxes do cadro pero soarache a época á que pertence o seu vestiario. 

 2.- Unha pintura, un tema.

  Hai moitos temas: históricos, relixiosos, mitolóxicos, abstractos... Imos preguntarnos que tipo de tema crees que representa a obra.

3.- Composición.

    Debemos analizar a disposición dos elementos da obra, a situación na escena (illados, en grupo...)

4.- A iluminación e as cores.

   Na observación da obra pictórica debemos observar se hai un foco de luz que provoque contraste de luces e sombras (unha xanela, unha vela...)

Tamén pode ser unha iluminación uniforme cando a luz non resalta a obra.

Non podemos esquecernos das cores frecuentes: claros, suaves, escuros, brillantes, contrastados...

5.- Profundidade e volume.

As pinturas poden ofrecer sensación de profundidade cando aprecian paisaxes de fondo e as figuras e obxectos teñen volume. Noutras ocasións, poden ser pinturas planas, sen fondo e onde predomina o lineal con falta de volume como as obras do pintor francés  Henri Matisse.

6.- Movemento.

Algunhas pinturas producen sensación de movemento, como as que vemos na obra de Van  Gogh. Noutras ocasións, predomina un ambiente de quietude, con personaxes estáticos e liñas máis ríxidas.

7.- O autor e o seu contexto histórico.

Non debemos esquecernos do seu autor. Algunhas veces será fácil, pero en ocasións podemos atopar pinturas anónimas polo que deberemos situalas no seu contexto determinado.

8.- Interpretación histórica.

Por último, debemos engadir que moitas pinturas son reflexo dunha época e que os autores están inmersos nunha realidade histórica e social concreta da que non poden escapar.
Ao realizar un cadro, reflectir o contexto no que viven e as ideoloxías e crenzas dos seus contemporáneos.
Hai que determinar se estamos ante unha escena  alegórica ou realista, é dicir, se foi realizada de forma obxectiva ou é unha imaxe idealizada.
Tamén podemos reflexionar sobre o valor dese cadro como rexistro dun acontecemento do que non temos outras fontes, a chamada “pintura histórica”, que sería un instrumento de coñecemento, sobre todo se entendemos que a fotografía xorde no século  XIX.

Imos elixir as pinturas: 

1.- El Matrimonio Arnolfini, Jan Van Eyck.


2.- Los Borrachos o El triunfo de Baco, Diego de Silva y Velázquez.


3.- Guernica, Pablo Picasso.


4.- Nighthawks, Edward Hopper.


5.- La isla de los muertos, Arnold Böcklin.


6.- Los amantes , Magritte.



7.-  Ophelia, John Everett Millais.


8.- El triunfo de la Muerte, Pieter Bruegel el viejo.



Prazo de entrega: Semana do 4 - 10 de maio.

Tedes que escoller catro das pinturas e buscar información seguindo as pautas que vimos anteriormente.

Boa semana!




2ºB Valores - Semana 15-19 de junio de 2020.

¡Buenos días!                                                                                                                               ...